Tilaus- ja sopimusehdot

Ehdot ja säännöt

Tämän Osto- ja myyntisopimuksen (jatkossa “Sopimus”) osapuolet ovat (I) MiiTime Oy internet-myyntijärjestelmän MiiTime-lahjakorttikauppa (jatkossa “Järjestelmä”) ylläpitäjänä (jatkossa “Välittäjä”) sekä (II) henkilö tai taho, joka on Järjestelmän kautta ostanut lahjakortin (jatkossa “Ostaja”).

  1. Sopimuksen kohde

1.1. Sopimus määrää lahjakortin ostamista, toimittamista ja maksamista koskevat ohjeet Välittäjän ja Ostajan (jatkossa “Osapuolet”) välillä.

1.2. Sopimuksen mukaisesti Välittäjän velvollisuus on antaa Ostajalle tämän ostama lahjakortti. Ostajan velvollisuus on Sopimuksen mukaisesti maksaa Välittäjälle lahjakortin hinta.

1.3. Lahjakorttiin on merkitty numero (jatkossa “Lahjakortin numero”), joka antaa Ostajalle oikeuden käyttää Lahjakortin voimassaoloaikana Lahjakorttiin merkittyä palvelua tai lahjakorttiin ladatun arvon verran palveluja joihin lahjakortti on ostettu. Lahjakortin numero on Lahjakortissa ilmoitetun palvelun tai muun palvelun tilaamisen ja siitä maksamisen vahvistusasiakirja.


1.5. Osapuolet vakuuttavat ymmärtävänsä, ettei Välittäjä tarjoa Lahjakorteissa ilmoitettuja palveluita itse, vaan ainoastaan välittää niitä Järjestelmän kautta. Lahjakorteissa ilmoitettuja palveluita tarjoavat itsenäisesti Järjestelmässä ja/tai Lahjakortissa ilmoitetut palveluntarjoajat, jotka noudattavat toiminnassaan Suomen lakeja ja muita heitä koskevia määräyksiä (jatkossa “Palveluntarjoajat”).

1.6. Ostaja vakuuttaa ymmärtävänsä, että MiiTime Oy ei halua sitouttaa palveluntarjoajia vastaanottamaan lahjakortteja pitkillä sopimuksilla. Tämän takia palveluntarjoajien määrä ja palveluiden laajuus voi vaihdella lahjakortin voimassaoloaikana.

1.7. Lahjakortit ovat voimassa 180 vuorokautta ostopäivästä. Jos lahjakorttiin tarvitsee lisää käyttöaikaa, tulee olla yhteydessä MiiTime Oy:n asiakaspalveluun ennen lahjakortin vanhenemista. Yhteyttä voi ottaa sähköpostitse info@miitime.fi. Jo vanhentuneita lahjakortteja ei voi käyttää palveluntarjoajien palveluihin, eikä niihin ole mahdollista saada enää lisää käyttöaikaa. MiiTime Oy voi tapauskohtaisesti myöntää kohtuullisesti lisää käyttöaikaa.

1.8. Ostaessaan Lahjakortin on Ostaja tietoinen, että Palveluntarjoaja voi kieltäytyä suorittamasta palvelua, jonka tarjoaminen Ostajalle voi aiheuttaa vaaraan hengelle tai terveydelle.

1.9. MiiTime-lahjakorttia ei voi käyttää uuden MiiTime-lahjakortin ostamiseen.


2. Lahjakorttien hinta, ostaminen ja maksaminen


2.1. Sopimuksessa tarkoitetut Lahjakortit ostetaan MiiTime-lahjakorttien verkkokaupasta osoitteessa www.miitime.fi.

2.2. Lahjakorttien hinta on ilmoitettu Järjestelmässä. Jokaisen Lahjakortin hinta ja Lahjakorttiin kuuluvat palvelut ovat mainittu erikseen tuoteselosteessa. Lahjakortit ovat Arvo-lahjakortteja ja niiden arvon pystyy itse määrittämään tai Lahjakortti on valmiiksi määritelty käymään tiettyyn Lahjakortin ostajan valitsemaan palveluun.

2.3. Ostaessaan lahjakortin on Ostajan velvollisuutena:
2.3.1. Täyttää tilauslomake (jatkossa “Tilauslomake”) asianmukaisesti;
2.3.2. Maksaa Lahjakortin hinta Järjestelmän ohjeiden mukaan.

2.4. Maksaminen: Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.


2.4.1. Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)

Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

2.5. Mikäli aiemmin hankitun Lahjakortin (Lahjakorttien) arvo ei kata Ostajan valitseman palvelun arvoa, on Ostajalla oikeus hyvittää puuttuva osa muilla Palveluntarjoajan hyväksymillä maksutavoilla.

2.6. Ostaja vakuuttaa, että on suostunut Sopimuksen ehtoihin, joiden mukaan Välittäjä ei palauta Lahjakorttia ja niistä maksettua rahaa, ellei Sopimuksessa erikseen niin sovittu. Ostaja on vastuussa Lahjakortin huolellisesta säilyttämisestä, eikä Ostajalla ole oikeutta saada korvausta kadonneesta tai anastetusta Lahjakortista Välittäjältä.

2.7. Mikäli Ostaja Järjestelmässä Lahjakortin ostaessaan esittää pyynnön, lähetetään Ostajalle lasku sähköpostitse tilauslomakkeessa ilmoitettuun osoitteeseen.

2.8. Ostaja ymmärtää, että kahta erilaista alennuksen kaltaista koodia ei voi hyödyntää samaan tilaukseen. Tilauksessa ei voi siis hyödyntää Avointa lahjakorttia sekä mahdollisen tarjouskampanjan alennuskoodia vaan tilaukseen voi käyttää vain toisen näistä alennuksista. Poikkeuksena; Mikäli Ostajalla on useampi Avoin lahjakortti, jotka käytetään samaan palveluun, tilaukseen voi hyödyntää useamman Avoimen lahjakortin.


3. Sopimuksen voimaantulo


3.1. Ostaja vakuuttaa, että on ennen Sopimuksen solmimista tutustunut Sopimuksen ehtoihin ja on niihin suostunut.

3.2. Ostaja tietää, että Sopimus astuu voimaan, kun Ostaja seuratessaan Järjestelmän ohjeita merkitsee kohdan ”Olen lukenut ja hyväksyn sivuston tilaus- ja sopimusehdot“, vahvistaen näin suostumuksen Sopimuksen ehtoihin.


4. Lahjakortin toimitus


4.1. Lahjakortti voidaan Ostajan valinnan mukaisesti toimittaa perille seuraavilla tavoilla:
4.1.1. Lähettämällä Lahjakortti Ostajan Tilauslomakkeessa ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Ostaja voi itse määrittää päivämäärän, jolloin lahjakortti lähetetään. Oletuksena lahjakortti toimitetaan välittömästi haluttuun sähköpostiosoitteeseen.

4.2. Ostajalla (ei koske yritysasiakkaita) on oikeus 14 (neljäntoista) päivän kuluessa palauttaa käyttämätön Lahjakortti Välittäjälle ja saada tämän jälkeen maksamansa lahjakortin summa palautettua. Toimitus- tai pakkauskuluja ei palauteta. Välittäjän yhteystiedot on ilmoitettu Järjestelmässä. Ostaja vakuuttaa ymmärtävänsä, että Välittäjä ei valvo Lahjakortin käyttöä eikä ole velvollinen palauttamaan rahaa (tai antamaan uutta Lahjakorttia), mikäli Lahjakorttia ei ole palautettu yllä mainitussa ajassa, vaikka se raukeaisikin käyttämättömänä Lahjakortin voimassaoloajan päätyttyä.


5. Lahjakortin voimassaoloaika ja käyttöehdot


5.1, Ostajan ostama Lahjakortti on voimassa 180 vuorokautta.

5.1.1. MiiTime-lahjakortin 180-vuorokauden voimassaolo tarkoittaa sitä, että MiiTime-lahjakorttia voi käyttää ostopäivästä lähtien 180 vuorokauden ajan MiiTime-palveluntarjoajien palveluihin. Lahjakortti on käytettävä kokonaisuudessaan tässä ajassa. Lahjakorttia voi käyttää useassa osassa lahjakortissa mainitun arvon edestä. Jos lahjakortin käyttöön tarvitsee lisää aikaa, tulee lahjakortin omistajan olla yhteydessä MiiTime Oy:n asiakaspalveluun ennen lahjakortin vanhenemista. Yhteydessä voi olla osoitteeseen info@miitime.fi. MiiTime Oy voi tapauskohtaisesti myöntää kohtuullisesti lisää käyttöaikaa.

5.2.1. Lahjakortin voimassaoloaikana Ostajalla tai Lahjansaajalla on oikeus käyttää se Lahjakortissa merkittyyn palveluun. Jos lahjakortissa mainitun palvelun haluaa muuttaa toiseen saman arvoiseen palveluun, onnistuu se olemalla yhteydessä MiiTime Oy:n asiakaspalveluun. Tämä ei lisää lahjakortin käyttöaikaa tai muuta lahjakortin arvoa.

5.2.2. Lahjakorttiin merkitty palvelu tulee hyödyntää lahjakortin voimassaoloaikana. Vanhentuneella lahjakortilla ei voi ostaa palvelua MiiTime-palveluntarjoajilta. Lahjakortin saldon voi tarkistaa osoitteessa www.miitime.fi/lahjakorttikauppa.

5.2.3. Ajanvarauksen peruutuksissa noudatetaan palveluntarjoajan omia ajanvarauksen peruutusehtoja. MiiTime-palveluntarjoajalla on oikeus merkitä lahjakortti käytetyksi, mikäli ajanvarausta ei ole peruutettu palveluntarjoajan peruutusehtojen mukaisesti.

5.3. Ostaja vakuuttaa ymmärtävänsä seuraavat ehdot:


5.3.1. Ostajan Lahjakortin voimassaoloaikana käyttämättä jättämän Lahjakortin palvelu katsotaan suoritetuksi. Näissä tapauksissa rahaa ei palauteta (tai anneta uutta Lahjakorttia);
5.3.2. Ostaja vakuuttaa tietävänsä, että Lahjakortissa ilmoitetun palvelun suorittamispäivä ja -aika määrätään Palveluntarjoajan varaussääntöjen mukaisesti. Varaussäännöt: Saadakseen palvelun Lahjakortin haltijan tulee puhelimella, sähköpostilla tai muulla halutun palveluntarjoajan esitellyllä tavalla tehdä varaus, ilmoittaa Lahjakortin numero ja voimassaolon päättymispäivämäärä, saada vahvistus ja saapua sovittuna aikana sovittuun paikkaan. Ostaja ymmärtää, että tapauksissa, joissa sovittuna aikana sovittuun paikkaan jätetään saapumatta tai ei olla noudatettu palveluntarjoajan peruutusehtoja, katsotaan palvelu suoritetuksi eikä Lahjakortin arvoa hyvitetä rahassa tai muulla keinoin.
5.3.3. Mikäli MiiTime-palveluntarjoaja ei järjestä lainkaan lahjakorttiin merkittyä palvelua 30 km säteellä lahjakortin omistajan kotiosoitteesta lahjakortin voimassaoloaikana, palautetaan Ostajalle lahjakortista maksettu summa tai lahjakortin voi vaihtaa toiseen palveluun.

5.4. Lahjakortti käy maksuvälineenä ainoastaan MiiTimen palveluntarjoajien tuottamiin palveluihin, palveluntarjoajan omalla toimipisteellä. Lahjakortti ei käy kotona tehtäviin palveluihin, jollei toisin mainita.. Palveluntarjoajien myynnissä olevien tuotteiden ostaminen arvolahjakortilla ei ole mahdollista, ellei asiakas ja palveluntarjoaja ole yhdessä näin sopineet.

5.5. Lahjakorttia ei voi yhdistää muihin palveluntarjoajan alennuksiin, kuten opiskelija- tai eläkeläisalennukseen. Lahjakortilla maksetaan palveluntarjoajan normaalin voimassaolevan hinnaston mukaan.

6. Osapuolten oikeudet ja velvollisuudet


6.1. Ostajalla on oikeus:
6.1.1. vaatia Välittäjältä Sopimuksessa määrättyjen velvollisuuksien täyttämistä.

6.2. Ostajan velvollisuus on:
6.2.2. Esittää Sopimusta solmiessa Välittäjälle kaikki vaaditut tiedot.
6.2.3. Lahjakorttia ostaessa, maksaa sovittu summa Välittäjälle.

6.3. Välittäjän oikeus on:
6.3.1. Kieltäytyä solmimasta Sopimusta Ostajan kanssa, mikäli Sopimuksen solmimisen hetkellä on annettu valheellisia, vääriä, harhaanjohtavia tai puutteellisia tietoja.

6.4. Välittäjän velvollisuus on:
6.4.1. Mitätöidä Ostajan kohdassa 4.2 tarkoitetun peruutuksen jälkeen Lahjakortin voimassaolo ja palauttaa Lahjakortista maksettu summa. (Tilaamisesta Ostajalle mahdollisesti aiheutuneita lisäkuluja ei korvata);
6.4.2. Taata Lahjakortin numeron vastaavuus vaatimuksille ja huolehtia siitä, että Palveluntarjoajan palvelusta antamat tiedot ovat Järjestelmässä asianmukaisesti ja ajan tasalla.
6.4.3. Noudattaa vaitiolovelvollisuutta sekä henkilötietosuojan edellyttämiä säännöksiä.


7. Tietojen antaminen


7.1. Ostajan velvollisuus on Tilauslomaketta täyttäessään esittää Järjestelmän vaatimia tietoja tarkasti ja täydellisesti.

7.2. Mikäli Ostaja esittää vääriä, valheellisia tai puutteellisia tietoja, voi Sopimus jäädä täyttämättä tai täytetään väärin, jolloin Välittäjä ei ole vastuussa Sopimuksen täyttämisestä.

7.3. Välittäjällä on oikeus käyttää Ostajan esittämiä tietoja siinä laajuudessa, joka on tarpeellinen Sopimuksen täyttämiseksi. Tämä oikeus on voimassa Lahjakortissa ilmoitetun palvelun suorittamiseen tai Lahjakortin voimassaoloajan loppuun.

7.4. Välittäjällä on oikeus käyttää Ostajan tietoja lähettääkseen Ostajalle Järjestelmään liittyviä uutisia, tiedotuksia alennuksista ja muuta informaatiota, mikäli Ostaja on antanut siihen Järjestelmässä luvan.


8. Vastuu

8.1. Osapuolet ovat vastuussa Suomen lakien mukaisesti mahdollisesta velvollisuuksien täyttämättä jättämisestä tai puutteellisesta täyttämisestä.

8.2. Käsillä olevaa Sopimusta solmiessaan on Ostajan velvollisuus esittää oikeita ja täydellisiä tietoja.

8.3. Välittäjä ei takaa Lahjakortissa ilmoitetun palvelun suorittamista Ostajan valitsemana päivänä.

8.4. Välittäjä ei ole vastuussa Sopimuksen puutteellisesta täyttämisestä, mikäli Ostaja on Sopimusta solmiessa esittänyt vääriä, valheellisia, harhaanjohtavia tai puutteellisia tietoja.

8.5. Välittäjä ei ole vastuussa palvelun suorittamisajasta, ehdoista tai vahingoista, jotka aiheutuvat Lahjakortissa ilmoitettua palvelua suorittaessa. Ostaja vakuuttaa tietävänsä, että palvelun suorittamisesta on vastuussa Palveluntarjoaja.

8.6. Välittäjä ei ole vastuussa Ostajalle tilanteissa, joissa se on estynyt täyttämään velvollisuutensa Välittäjästä riippumattomista syistä, joita se ei ole kohtuudella voinut ennakoida ja joiden seurauksia ei kohtuullisin toimenpitein olisi voinut välttää tai korjata, kuten luonnon katastrofista, ukonilmasta, sähkökatkosta, lakosta, sodasta tai tulipalosta, uudesta tai muuttuneesta laista tai viranomaissäännöistä, puhelin- tai tietoliikenneviasta tai vastaavista muista syistä johtuen (ns. Force Majeure).

9. Vaitiolovelvollisuus

9.1. Välittäjän velvollisuus on pitää salassa ja olla paljastamatta kolmansille osapuolille Ostajan Tilauslomakkeessa antamia tietoja (lukuun ottamatta tapauksia, jolloin tietojen antaminen takaa Lahjakortissa ilmoitetun palvelun oikean ja oikea-aikaisen suorittamisen). Salassapitovelvollisuus ei päde, mikäli Ostajan tietojen paljastaminen perustuu Suomen lainsäädäntöön.


10. Muut ehdot


10.1. Osapuolet ymmärtävät, että Ostajan tulee noudattaa Sopimuksen ehtoja luovuttaessaan oikeuksia kolmansille osapuolille.

10.2. Osapuolten tulee lähettää kaikki kirjeet, selvitykset ja muut asiakirjat sähköpostilla tai postitse, mikäli niin on tässä Sopimuksessa sovittu. Ostajan tiedot on esitetty Tilauslomakkeessa. Välittäjän tiedot ovat:
MiiTime Oy
Postiosoite: Rusthollinkatu 11 D 90, 20880 Turku
Y-tunnus: 3328519-6
Puhelin: +3584578361727
Sähköposti: info@miitime.fi
Tilinumero: FI86 5716 9020 1273 58
10.3. Osapuolten velvollisuus on ratkaista Sopimusta solmiessa syntyvät erimielisyydet neuvottelemalla. Mikäli Sopimusta solmiessa syntyneitä riitoja tai erimielisyyksiä ei saada ratkaistuksi, ratkaistaan erimielisyydet Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa noudattaen Suomen lakia. Osapuolilla on velvollisuus odottaa vähintään 30 vuorokautta kirjallisen ilmoituksen lähettämisestä postitse tai sähköpostitse, ennen asian saattamista oikeuden käsittelyyn.

11. Reklamaatiot

Mikäli haluat reklamoida tarjottavista palveluistamme, pyydämme sinua ottamaan meihin yhteyttä ja ratkaisemaan ongelmat nopeasti ja helposti sähköpostitse info@miitime.fi.

Jos et ole tyytyväinen ehdotukseen riitojenratkaisusta, voit lähettää valituksen / valituksen verkkosivustollamme ostetuista palveluista kuluttajansuojaviranomaiselle (Ohjeita: https://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/).